Την επιθετικότητα της Τουρκίας στηλιτεύουν, σε άρθρο γνώμης στη γαλλική εφημερίδα Liberation», το ιστορικό στέλεχος των Πρασίνων και της Αριστεράς, Ντανιέλ Κον Μπεντίτ, όπως και ο ελληνικής καταγωγής μαέστρος Διονύσιος Δερβιτσιώτης-Μπουρνιάς , και δηλώνουν «είμαστε όλοι Έλληνες Ευρωπαίοι» – Καυτηριάζουν την άνευρη στάση της Γερμανίας και λένε πως ο Μακρόν έσωσε την τιμή της ΕΕ.

Οι δύο επιφανείς άνδρες αποκαλούν τον Ερντογάν «εκλεγμένο δικτάτορα», εξηγούν τις παράλογες και επικίνδυνες απαιτήσεις του στο Αιγαίο και εκτιμούν ότι η Τουρκία μοιάζει να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την Ευρώπη.

Επίσης, οι αρθρογράφοι συγχαίρουν τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για τα μετρημένα, αλλά αποφασιστικά του λόγια και για το γεγονός ότι «δεν αφήνεται να παρασυρθεί από το παιχνίδι εξουσίας» της Τουρκίας.  Τονίζουν δε ότι οι  Έλληνες, έχοντας περάσει μια οδυνηρή οικονομική κρίση, έδειξαν πως θέλουν να παραμείνουν στην ευρωπαϊκή οικογένεια.

Το κείμενο επίσης, στηλιτεύει το γεγονός πως η Ευρώπη μοιάζει διστακτική, τονίζοντας πως μόνο ο Εμανουέλ Μακρόν έσωσε την τιμή της ΕΕ, στέλνοντας στρατιωτικές δυνάμεις στην περιοχή. Σε αυτό το σημείο, το κείμενο των δύο ανδρών αμφισβητεί και την άνευρη και αποστασιοποιημένη μέχρι τώρα στάση της Γερμανίας απέναντι στις προκλήσεις της  Άγκυρας.

 «Είκοσι τέσσερις ώρες πριν από την επίσημη επίσκεψή του στην Αθήνα, τον Δεκέμβριο του 2017, ο Ερντογάν είχε προτείνει την αναθεώρηση της Συνθήκης της Λοζάνης για την ελληνοτουρκική συνοριακή γραμμή με αυτό το καινοτόμο επιχείρημα: «Πώς θα μπορούσαν τα νησιά του Αιγαίου να είναι ελληνικά, όταν η Τουρκία είναι σε απόσταση ακοής;

Από την Τρίτη, 11 Αυγούστου, δεκάδες τουρκικά στρατιωτικά πλοία που συνοδεύουν το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis, διασχίζουν τα νερά της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και κατά συνέπεια και της ευρωπαϊκής, στο Αιγαίο Πέλαγος.

Για να γίνει αντιληπτό το γεωπολιτικό ευφυολόγημα του Τούρκου Προέδρου, είναι σαν ένας θορυβώδης γείτονας, ο οποίος, αφού ζήτησε επίσημα να καταλάβει ένα μεγάλο μέρος του διαμερίσματός σας με το πρόσχημα ότι η φωνή του ακούγεται μακριά, και ο οποίος κάνει τώρα κύκλους, με το όπλο στο χέρι, στο πεζοδρόμιο σας, πλησιάζοντας την μπροστινή πόρτα».

Για το μήνυμα του πρωθυπουργού στο ελληνικό έθνος, όπου κάνει λόγο για προσήλωση στη διεθνή νομιμότητα και στη δύναμη της διπλωματίας, αλλά και για όρια στην αυτοσυγκράτηση ως μόνο μία όψη της δύναμής μας:

«Ο Έλληνας Πρωθυπουργός έχει δίκιο που δεν αφήνεται να παρασυρθεί από το παιχνίδι εξουσίας μιας Τουρκίας εμφανώς περισσότερο εναρμονισμένης με τους οθωμανικούς κώδικες του 19ου αιώνα παρά με εκείνους του 21ου, τους ευρωπαϊκούς. Αλλά υπάρχουν και όρια. Και αν ολόκληρη η Ευρώπη δεν επιβάλλει αυτά τα όρια για να εγγυηθεί την ασφάλεια ενός κράτους-μέλους, με ποια πνευματική πιρουέτα θα μπορέσουμε να απαντήσουμε στους λαϊκιστές όλων των ειδών που καταγγέλλουν συνεχώς την Ευρώπη ως άχρηστη»;

Για την πανδημία, το lockdown και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις:

«Παρά τη λιτότητα που έχει εξαντλήσει τη χώρα, ενισχύοντας παράλληλα το κύριο νεοναζιστικό κόμμα και τη λαϊκίστικη ψήφο, η Ελλάδα έχει επιτύχει διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που είναι τόσο βαθιές, όσο και βίαιες. Αποδεικνύοντας ένα σπάνιο πολιτικό θάρρος με την επιβολή ενός lockdown πολύ νωρίς, μπόρεσε να διαχειριστεί την παρούσα πανδημία με υποδειγματικό τρόπο. Είναι μια κουρασμένη χώρα που πάλεψε για να παραμείνει στην ευρωπαϊκή οικογένεια όταν θλιβερά πάθη της αριστεράς και της δεξιάς, υποστήριζαν πως το Grexit ήταν η μόνη λύση».

Για τη στάση της Γαλλίας και της Γερμανίας:

«Στέλνοντας στρατιωτικές ενισχύσεις στο Αιγαίο, ο Εμανουέλ Μακρόν έσωσε την τιμή της Ευρώπης. Και η Γερμανία; Θα παραμείνει θεατής αυτής της εισβολής στον ευρωπαϊκό χώρο από έναν θλιβερό εκλεγμένο δικτάτορα που ήδη αναφέρεται στο νησί Καστελόριζο ως Meis»;

Ποιος είναι ο Διονύσης Δερβιτσιώτης Μπουρνιάς;

Μαέστρος Ελληνο-Γαλλικής καταγωγής, ο Διονύσης Δερβιτσιώτης Μπουρνιάς έχει διευθύνει την Royal Philharmonic Orchestra, την Orchestra of the Age of Enlightenment, και την Φιλαρμονική Ορχήστρα της Πράγας. Το 2000 αναλαμβάνει την ορχήστρα της Φλωρεντίας με την ιταλική La Repubblica να τον παρουσιάζει ως τον νέο «πολλά υποσχόμενο διευθυντή ορχήστρας».

Όσο ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής σχεδίασε το καλλιτεχνικό περιεχόμενο για την 60ή επέτειο της Unesco, την 100ή επέτειο της Crédit Agricole Normandie, του «Appel d’Athènes » με τους Ντανιέλ Κον Μπετί και Τίτο Πατρίκιο. Διηύθηνε επίσης τη συναυλία – αφιέρωμα στα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου, παρουσία τότε, του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Μπιλ Κλίντον».

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here