Για ΣΥΡΙΖΑ: «Aνεκδιήγητη η απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να προκαλέσει τη σημερινή ονομαστική ψηφοφορία στην κύρωση της συμφωνίας για την ΑΟΖ Ελλάδας-Αιγύπτου»

Για επέκταση αιγιαλίτιδας ζώνης: «Η κυβέρνηση θα καταθέσει άμεσα νομοσχέδιο με το οποίο η Ελλάδα θα επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια στις δυτικές ακτές της και τα νησιά του Ιουνίου μέχρι και το ακρωτήριο Ταίναρο της Πελοποννήσου»

Για πρωθυπουργό: Έθεσε στον Αμερικανό Πρόεδρο το ζήτημα των αποσταθεροποιητικών ενεργειών της Τουρκίας

Για κορονοϊό: Ο ιός είναι ανάμεσά μας και είναι χρέος όλων να τηρούμε σχολαστικά τις συστάσεις των ειδικών

Eνημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Tύπου (27/8/2020)

Καλό μεσημέρι σε όλες και όλους,

Α. Εθνικά θέματα

Όπως γνωρίζετε ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. Donald Trump τηλεφώνησε χθες στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη προκειμένου να συζητήσουν τις τελευταίες εξελίξεις στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Στη συζήτηση που είχαν, ο Πρωθυπουργός έθεσε στον Αμερικανό Πρόεδρο το ζήτημα των αποσταθεροποιητικών ενεργειών της Τουρκίας, που βάζουν σε κίνδυνο την ειρήνη και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή και δοκιμάζουν τη συνοχή του ΝΑΤΟ. Τόνισε, παράλληλα, ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να συμβάλει ουσιαστικά στην αποκλιμάκωση υπό την προϋπόθεση ότι η Τουρκία θα σταματήσει άμεσα τις προκλητικές της ενέργειες.

Σήμερα -μετά την αναίτια καθυστέρηση που προκάλεσε η ανεκδιήγητη απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να προκαλέσει ονομαστική ψηφοφορία την ώρα που δηλώνει «παρών»- η Βουλή των Ελλήνων κυρώνει τις συμφωνίες οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών με την Ιταλία και την Αίγυπτο. Σας ενημερώνω ότι δύο βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, οι κ.κ. Γιαννάκης και Διγαλάκης, θα απουσιάσουν από την ονομαστική ψηφοφορία. Ο κ. Γιαννάκης προληπτικά για λόγους υγείας και ο κ. Διγαλάκης επειδή βρίσκεται σε καραντίνα. Και οι δυο θα εκφραστούν με πρόθεση ψήφου.

Οι δύο συμφωνίες εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο, αναγνωρίζουν  ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα στα νησιά μας και διεμβολίζουν, τις παράνομες τουρκικές ενέργειες στην περιοχή. Η συμφωνία με την Αίγυπτο ήταν αναμφίβολα επείγουσα, καθώς -όπως επεσήμανε ο Πρωθυπουργός- «εξελίσσεται στην περιοχή η παράνομη επιχείρηση της Τουρκίας να συναλλαγεί με δυνάμεις της Λιβύης σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων άλλων χωρών». Και η συμφωνία αυτή, επιβεβαιώνει την ακυρότητα του παράνομου μνημονίου Τουρκίας-Λιβύης.

Σημειώνω ακόμη την απόφαση της Κυβέρνησης να καταθέσει άμεσα νομοσχέδιο με το οποίο η Ελλάδα θα επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια, στις δυτικές ακτές της και τα νησιά του Ιουνίου μέχρι και το Ακρωτήριο Ταίναρο της Πελοποννήσου. Πρόκειται για την άσκηση ενός αδιαμφισβήτητου κυριαρχικού δικαιώματός μας, κατοχυρωμένου στο άρθρο 3 της Σύμβασης των Η.Ε. για το Δίκαιο της Θάλασσας. Ένα δικαίωμα, που -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- η χώρα μας επιφυλάσσεται να ασκήσει μελλοντικά και σε άλλες θαλάσσιες περιοχές, όποτε κρίνει η ίδια.

Σήμερα και αύριο, πραγματοποιείται στο Βερολίνο άτυπη συνεδρίαση του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε.. Στη συνεδρίαση αυτή ο Ύπατος Εκπρόσωπος της Ε.Ε. για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής Ζοζέπ Μπορέλ, θα παρουσιάσει -όπως έχει δεσμευτεί – κατάλογο κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας, στην περίπτωση που συνεχίσει την παραβατικότητα και την προκλητικότητα που αναπτύσσει.

Όπως τόνισε ο Υπουργός Εξωτερικών, βασικές αρχές του ευρωπαϊκού κεκτημένου είναι ο σεβασμός στο Κράτος Δικαίου και στους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου. Και το κεκτημένο αυτό δεν μπορεί ούτε να θυσιάζεται, ούτε να μετριέται με δύο μέτρα και δύο σταθμά.  Χρειάζεται σε κάθε περίπτωση, αποφασιστική υπεράσπιση απέναντι στις δυνάμεις του αυταρχισμού, της παρανομίας και της αυθαιρεσίας.

Β. Σε ό,τι αφορά τον κορονοϊό

Στην προηγούμενη έκθεση προόδου του Παρατηρητηρίου για τον κορονοϊό -που αφορούσε το διάστημα 5 έως 20 Αυγούστου -αναφερόταν ότι ο δείκτης «Rt εκτιμάται ότι βρίσκεται σε τιμή πάνω από τη μονάδα». Στην έκθεση που δημοσιεύεται σήμερα και αφορά το διάστημα 20-26 Αυγούστου, γίνεται εκτίμηση ότι το Rt έχει εμφανίσει μικρή πτώση στο 0,85. Σημειώνεται ότι, επιδημιολογικά, μια συγκράτηση του δείκτη Rt κάτω από το 1 ισοδυναμεί με περιορισμό της επιδημίας, καθότι κάθε νέο κρούσμα δεν μπορεί να μεταδώσει τον ιό σε πάνω από μία επαφή.

Επίσης, στη σημερινή Έκθεση καταγράφεται ότι το πλήθος των ασθενών στις Μ.Ε.Θ. αυξήθηκε σε 31 από 23,4. Παρά την αύξηση των κρουσμάτων το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, σύμφωνα με τα διεθνή στοιχεία, η Ελλάδα εξακολουθεί να εμφανίζει καλύτερη εικόνα από τις περισσότερες άλλες χώρες. Στον δείκτη θανάτων λόγω κορονοϊού ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους βρίσκεται στην 113η θέση παγκοσμίως με 23 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους, όταν ο μέσος όρος παγκοσμίως είναι 105,7 θάνατοι αντιστοίχως. Ωστόσο, ο μεγάλος αριθμός ημερησίων κρουσμάτων και η διατήρηση του Rt κοντά στη μονάδα, συνεχίζουν να απαιτούν αυξημένη επαγρύπνηση. Ο ιός είναι ανάμεσά μας και είναι χρέος όλων να τηρούμε σχολαστικά τις συστάσεις των ειδικών.

Ταυτόχρονα, αυξάνουμε συνεχώς τον αριθμό των test που διενεργούμε, προκειμένου να εντοπίζουμε έγκαιρα νέα κρούσματα και να περιχαρακώνουμε εστίες διασποράς στην κοινότητα. Συγκεκριμένα, μεσοσταθμικά, μέχρι σήμερα, τον Αύγουστο διενεργούνται 18.740 τεστ ανά ημέρα. Το γεγονός αυτό σχετίζεται με το αυξημένο πλήθος δειγματοληπτικών ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας, όσο και με στοχευμένους ελέγχους σε διάφορες περιοχές της επικράτειας. Σύμφωνα με τα διαγνωστικά test, ποσοστό 10%-15% των κρουσμάτων είναι εισαγόμενα. Τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται διάσπαρτα ανά την Ελλάδα, με μια μεγαλύτερη συγκέντρωσή στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα. Επιπρόσθετα, έχουν παρατηρηθεί μεμονωμένες συρροές σε συγκεκριμένες  περιοχές, για τις οποίες λήφθηκαν τοπικά, περιοριστικά, μέτρα.

Το αμέσως επόμενο διάστημα συνιστά σημαντική πρόκληση το άνοιγμα των σχολείων όλων των βαθμίδων, με ασφάλεια για τα παιδιά, τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς, αλλά και ολόκληρη τη κοινωνία. Η προετοιμασία και τα μέτρα που λαμβάνονται στηρίζονται στην ανάλυση όλων των επιδημιολογικών δεδομένων, την πρακτική που ακολουθείται στη συντριπτική πλειοψηφία των χωρών του κόσμου, την εμπειρία μας από το άνοιγμα των σχολείων την Άνοιξη και βέβαια τις εισηγήσεις της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων. Βασική διαφορά σε σχέση με την Άνοιξη σηματοδοτεί  η απόφαση για τη χρήση μάσκας. Και η απόφαση αυτή  είναι επιστημονική, όχι πολιτική. Με τη σωστή χρήση της στο σχολείο προστατεύονται όχι μόνο οι μαθητές, αλλά  και οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, τα άτομα αυξημένου κινδύνου του οικογενειακού περιβάλλοντός τους. Υπογραμμίζεται σχετικά ότι -κόντρα στις σειρήνες της ανευθυνότητας- η χρήση μάσκας είναι απόλυτα ασφαλής για τα παιδιά άνω των 2 ετών. Το λένε ρητά και ξεκάθαρα μεγάλοι επιστημονικοί φορείς, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας.

Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, θα δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση όλων των μαθητών για τη σωστή χρήση μάσκας. Οδηγίες θα δοθούν στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, θα δημιουργηθεί με τη βοήθεια του ΕΟΔΥ έντυπο υλικό, αλλά και βίντεο ώστε να εκπαιδευτούν τα παιδιά όλων των βαθμίδων.

Γ. Σχέδιο Νόμου «Διευθέτηση οφειλών, Δεύτερη ευκαιρία»

Τίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου «Διευθέτηση οφειλών, Δεύτερη ευκαιρία». Πρόκειται για μια μεγάλη μεταρρύθμιση η οποία αντιμετωπίζει το μείζον ζήτημα του ιδιαίτερα υψηλού ιδιωτικού χρέους που συσσωρεύτηκε και διογκώθηκε κατά την πολυετή οικονομική κρίση στη χώρα. Ένα πρόβλημα που χρόνιζε και είχε σημαντικές επιπτώσεις σε βάρος της οικονομίας και της κοινωνίας.

Το νομοσχέδιο, υιοθετεί τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στις προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες, ενσωματώνοντας άμεσα την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019. Το Σχέδιο Νόμου χαρακτηρίζεται ως:

1ον. Ολιστικό, καθώς καταργούνται όλες οι προηγούμενες, διάσπαρτες σχετικές διατάξεις και πλέον θα υπάρχει ένα ενιαίο πλαίσιο, που θα αντιμετωπίζει συνολικά το ζήτημα του ιδιωτικού χρέους.

2ον. Επιχειρηματικά γόνιμο, καθώς δίνει τη δυνατότητα επαναφοράς των επιχειρήσεων στη βιωσιμότητα, επανεκκίνησης της επιχειρηματικότητας, μέσω της δεύτερης ευκαιρίας,  και καταπολεμά το φαινόμενο των επιχειρήσεων «ζόμπι», που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας της διαρκούς συσσώρευσης χρεών.

3ον. Κοινωνικά ευαίσθητο και δίκαιο, καθώς ξεκαθαρίζει «η ήρα από το στάρι», αφού πίσω από τους χιλιάδες ευάλωτους πολίτες κρύβονται, τόσα χρόνια, αρκετοί «στρατηγικοί κακοπληρωτές». Απαιτείται άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου και διενεργούνται εκτεταμένοι έλεγχοι ύπαρξης περιουσίας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, λαμβάνεται μέριμνα για τις πραγματικά ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

4ον. Καινοτόμο, καθώς προβλέπει, μεταξύ άλλων, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την εισαγωγή προληπτικού μηχανισμού για την έγκαιρη προειδοποίηση του οφειλέτη, έτσι ώστε να μην χρεοκοπήσει.

Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι εθνικά αναπτυξιακό, καθώς αφαιρεί τα βάρη οφειλών από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, ενώ απελευθερώνει τις τράπεζες από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, έτσι ώστε να επιτελέσουν το ρόλο τους. Δηλαδή, να δώσουν ρευστότητα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, για να χρηματοδοτήσουν τα όνειρά τους και τα επιχειρηματικά τους σχέδια.

Έτσι, το νομοσχέδιο αυτό συνθέτει ένα συνεκτικό και δυναμικό πλαίσιο για την ενίσχυση του κόσμου της εργασίας και της κοινωνικής συνοχής, προστατεύοντας στον μέγιστο δυνατό βαθμό τον παραγωγικό ιστό της εθνικής μας οικονομίας. Ένα πλαίσιο που απαλλάσσει από τα προβλήματα του παρελθόντος. Ένα πλαίσιο που είναι βασικό και αναγκαίο συστατικό ενός υγιούς οικονομικού περιβάλλοντος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Ένα πλαίσιο που διέπεται από διαφάνεια και ταχύτητα.

-Διαφάνεια, με την ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών και την ύπαρξη αυτοματοποιημένης λύσης ρύθμισης οφειλών, και

-Ταχύτητα στη ροή των διαδικασιών, καθώς προβλέπονται σφικτές χρονικές προθεσμίες, προκειμένου να περιοριστεί η δράση των στρατηγικών κακοπληρωτών.

Υπογραμμίζεται ότι η εξάλειψη των εμποδίων στην αποτελεσματική και προληπτική αναδιάρθρωση βιώσιμων οφειλετών:

-Aπενοχοποιεί κάποια οικονομική αποτυχία,

-Aπαλλάσσει επιχειρήσεις και νοικοκυριά από βάρη του παρελθόντος για να ξανασταθούν στα πόδια τους, και

-Δίνει διέξοδο από μια οικονομική φυλακή, προσφέροντας μια δεύτερη ευκαιρία.

Το Σχέδιο Νόμου τίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση και θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Κλείνω, σημειώνοντας ότι το επόμενο Υπουργικό Συμβούλιο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020, στις 11 το πρωί.

Ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Μ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Θα ήθελα, εάν μπορείτε, να μας πείτε κάτι παραπάνω για τη χθεσινή επικοινωνία του Πρωθυπουργού με τον κ. Τραμπ και αν διαφάνηκε ότι ο αμερικανικός παράγοντας ίσως είναι έτοιμος ν΄ αναλάβει έναν κάπως πιο ενεργό ρόλο στην κατάσταση, προκειμένου να υπάρξει αποκλιμάκωση. Και πώς σχολιάζετε τον διάλογο που ακούσαμε χθες στα ανοιχτά μικρόφωνα Μπορέλ-Καρενμπάουερ, όπου μεταξύ άλλων τονίστηκε ότι οι Τούρκοι είναι εκνευρισμένοι με τη Συμφωνία με την Αίγυπτο και θεωρούν ότι οι Έλληνες δεν είναι αξιόπιστοι;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, είναι ξεκάθαρο σε όλους, ότι είναι η συνέπεια που χαρακτηρίζει την αμερικανική θέση σ’ αυτό το πεδίο, λέγοντας ότι δεν είναι προς το συμφέρον του ΝΑΤΟ, αλλά και των αμερικανικών συμφερόντων, η ένταση στην περιοχή. Επιδιώκουν σταθερότητα στην περιοχή, κάτι το οποίο ήταν απόλυτα σαφές και στις επικοινωνίες που είχε χθες ο Πρόεδρος Τραμπ. Και είναι σαφές, επίσης, ότι την ένταση στην περιοχή δεν τη δημιουργεί η Ελλάδα, αντίθετα είναι έτοιμη να συμβάλει στην αποκλιμάκωση, πάντα με σεβασμό στους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου -εν προκειμένω του Δικαίου της Θάλασσας- και τους κανόνες καλής γειτονίας.

Όσον αφορά το θέμα του κ. Μπορέλ, είναι κάτι πολύ ξεκάθαρο: «κρείττον του λαλείν το σιγάν».

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει μία κριτική προς την Κυβέρνηση, ότι ως αντιπολίτευση το 2018 διαφωνούσε με την επέκταση των χωρικών μιλίων στο Ιόνιο, ενώ τώρα προχωράει σε αυτήν την κίνηση. Ποια είναι η απάντηση;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Έχει δοθεί η πρέπουσα απάντηση από την Κυβέρνηση χθες στη Βουλή. Παραπέμπω και στην τοποθέτηση του Υπουργού Εξωτερικών κ. Δένδια. Εν ολίγοις, είναι πολύ διαφορετικές οι συνθήκες και έχει προηγηθεί η οριοθέτηση της ΑΟΖ.

ΑΙΜ. ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ: Η παράνομη τουρκική NAVTEX λήγει το βράδυ, ωστόσο ο κ. Ακάρ δήλωσε, πριν από λίγο, ότι δεν «έχουμε κανέναν λόγο να αποσύρουμε το «Oruc Reis» και να μην συνεχίσουμε τις σεισμικές μας έρευνες». Πώς σχολιάζετε αυτή την εξέλιξη;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Νομίζω στις ίδιες δηλώσεις έχει ταχθεί και υπέρ του διαλόγου, των συνομιλιών και της διευθέτησης των διαφορών, με έναν τρόπο συνεπή με το Διεθνές Δίκαιο. Από τη μία μεριά ένα μήνυμα κλιμάκωσης και από την άλλη μεριά ένα μήνυμα αποκλιμάκωσης και συζήτησης. Επομένως, περιμένουμε να εκφραστεί επισήμως η τουρκική πλευρά. Ένας τρόπος, φυσικά, να εκφραστεί, είναι αποσύροντας οποιοδήποτε προκλητική ενέργεια στην περιοχή.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Σε συμπλήρωση της προηγούμενης ερώτησης. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το «Oruc Reis» μπορεί να φτάσει μέχρι και τη Ρόδο. Ποια είναι η τελική «κόκκινη» γραμμή της ελληνικής πλευράς; Πόσο μπορούμε να ανεχθούμε πλεύσεις σε ύδατα που χαρακτηρίζονται ως κυριαρχικά μας δικαιώματα; Και επίσης, αν μου επιτρέπετε μια δεύτερη ερώτηση -σχετικά άσχετη. Θα πάει ο κ. Στεφανής μεθαύριο στον Γράμμο, σε αυτή τη γιορτή των απόστρατων αξιωματικών; Και για ποιον λόγο η Κυβέρνηση επιλέγει  -αν πάει τελικά και αν εκπροσωπεί επισήμως την Κυβέρνηση- μετά το ’74 για πρώτη φορά να εκπροσωπηθεί σε μια τέτοια γιορτή.

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Όσον αφορά την «κόκκινη» γραμμή, είναι ξεκάθαρο. Κάθε ελληνική Κυβέρνηση «κόκκινη» γραμμή έχει την προάσπιση της ελληνικής κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο. Όσον αφορά το δεύτερο θέμα, έχουν δοθεί απαντήσεις το προηγούμενο διάστημα σε σχέση με την εκπροσώπηση αυτή.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να μου σκιαγραφήσετε, εάν μπορείτε, τι περιμένει η Αθήνα σήμερα από το άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών και δη τον κατάλογο των κυρώσεων, το περίφημο option paper. Ποιες κυρώσεις, συγκεκριμένα, εάν μπορείτε παρακαλώ, θα σηματοδοτούσαν αυτό που είπατε κι εσείς εχθές ότι θα «δαγκώσουν» την Τουρκία;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Είναι πολύ ξεκάθαρο το mandate που έχει ο κ. Μπορέλ, από το προηγούμενο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων, και η εντολή αυτή που έχει λάβει περιλαμβάνει έναν κατάλογο κυρώσεων. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω και να πω συγκεκριμένες κυρώσεις, πριν παρουσιάσει ο κ. Μπορέλ την πρότασή του. Μετά, τα κράτη-μέλη, προφανώς, έχουν δικαίωμα να επανέλθουν και να συζητήσουν το θέμα αυτό. Και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία το σημερινό άτυπο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων. Σε κάθε περίπτωση, ο δρόμος είναι σαφής: Είτε θα επέλθει αποκλιμάκωση είτε κυρώσεις.

ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, γιατί η Κυβέρνηση δεν προχώρησε σε επέκταση των χωρικών υδάτων και ανατολικά και νοτίως της Κρήτης; Αυτό είναι το ένα ερώτημα. Και το δεύτερο: Υπάρχει κάποιο σχόλιο για το δημοσίευμα του SPIEGEL, σύμφωνα με το οποίο ο Πρωθυπουργός δεν συμφώνησε με κυρώσεις προς την Τουρκία, εν αντιθέσει προς τον Υπουργό Εξωτερικών;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Δεν υπάρχει καμία τέτοιου είδους διαφωνία, όπως παρουσιάστηκε στο ξένο δημοσίευμα και δεν απηχεί καθόλου την πραγματικότητα της συζήτησης με τον κ. Μάας, στην οποία ήμουν παρών. Όσον αφορά τα υπόλοιπα ζητήματα, όπως είπα και στην εισαγωγική μου τοποθέτηση, όπως είπε ο Πρωθυπουργός, είναι αναφαίρετο δικαίωμα της Ελλάδας και θα το ασκήσει μελλοντικά σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή, όποτε κρίνει η ίδια.

Σ. ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, τη Δευτέρα λήγουν κάποιες από τις αποφάσεις της Κυβέρνησης που αφορούν τον τουρισμό και τους τουρίστες, όπως στα χερσαία σύνορα, κάποιοι περιορισμοί και τα λοιπά. Υπάρχουν κάποιες αποφάσεις από Τρίτη τι θα ισχύει και αν τα χερσαία σύνορα σκέφτεστε να τα ανοίξετε;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Θα υπάρξουν ανακοινώσεις αύριο το απόγευμα για την παράταση των περισσότερων από αυτά τα μέτρα, από τον κ. Χαρδαλιά. Κάποια μέτρα τοπικού χαρακτήρα, που δεν χρειάζεται να παραταθούν, θα λήξουν και ένα τέτοιο παράδειγμα δίνει η περιοχή του Αμπελώνα της Λάρισας, που έληξαν από σήμερα τα έκτακτα μέτρα που είχαν επιβληθεί. Μέχρι αύριο θα αξιολογηθεί η κατάσταση και όποια μέτρα τοπικού χαρακτήρα χρειάζεται θα συνεχιστούν ή ενδεχομένως να σταματήσουν. Οι συνολικές ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο το απόγευμα.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Ο κ. Τραμπ σε αυτή τη συνομιλία που είχε με τον Πρωθυπουργό -και επειδή στη συνέχεια μίλησε και με τον κ. Ερντογάν- είχε κάποια συγκεκριμένη πρωτοβουλία από πλευράς της αμερικανικής ηγεσίας για την αποκλιμάκωση στην περιοχή, πέρα από το να το ζητήσει από τις δύο χώρες και κυρίως από την Τουρκία;

ΣΤ. ΠΕΤΣΑΣ: Δεν θα ήθελα να μιλήσω εξ ονόματος των Η.Π.Α.. Καταγράφουμε τις δύο επικοινωνίες, χθες. Σας είπα το περιεχόμενο της συνομιλίας με τη δική μας πλευρά. Περιμένουμε από την Τουρκία να δείξει μια έμπρακτη αποκλιμάκωση, προκειμένου αυτά που λέει δημόσια, ότι σέβεται το Διεθνές Δίκαιο, ότι θέλει να λύσει με διάλογο τα προβλήματα -που είναι μόνο ένα η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών- να γίνονται πράξη.

Σας ευχαριστώ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here