Έξαλλος φαίνεται να είναι ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν με τις δηλώσεις του Ερντογάν ότι αν χρειαστεί θα βυθίσει το αεροπλανοφόρο Σαρλ Ντε Γκωλ – Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Κύρας Αδάμ ο Μακρόν εξέφρασε τη δυσφορία του για τον Ερντογάν στον πρόεδρο των ΗΠΑ – Την ίδια ώρα κρίσιμο αναμένεται να είναι το ραντεβού του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Γάλλο πρόεδρο, Εμμανουέλ Μακρόν την Πέμπτη στην Κορσική

Η έμπειρη διπλωματική συντάκτρια Κύρα Αδάμ αναφέρει σε ρεπορτάζ της στο militaire.gr τα εξής: «Σύμφωνα με απολύτως ακριβείς διπλωματικές πληροφορίες, οι εμπρηστικές δηλώσεις Τζασίν προκάλεσαν την αστραπιαία αντίδραση του Προέδρου της Γαλλίας Ε. Μακρόν , ο οποίος τηλεφώνησε το μεσημέρι στον Πρόεδρο Τραμπ, ζητώντας του «να μαζέψει τον Ερντογάν» διότι εκτός των άλλων η «Τουρκία δεν προσφέρει τίποτα στον Δυτικό Κόσμο». Διαφορετικά, πρόσθεσε ο Γάλλος πρόεδρος, όλοι θα «ψάχνουν να βρουν που πέφτει η Τουρκία. Διότι ο Τζασίν πρέπει να είναι τρελός αν νομίζει ότι μπορεί να βυθίσει το Σαρλ Ντε Γκωλ».

Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος ο κ. Μακρόν εξέφρασε την δυσφορία του στον Τραμπ και του ζήτησε να μαζέψει τον Ερντογάν:

«Το τηλεφώνημα ανταπέδωσε λίγο αργότερα ο Τραμπ στον Μακρόν, με τον Αμερικανό πρόεδρο να θέλει να κατεβάσει τους τόνους , προτείνοντας να μην πλεύσει το γαλλικό αεροπλανοφόρο στην Αν Μεσόγειο « για να μην γίνουν τα πράγματα χειρότερα».

Το ίδιο διάστημα , ο Τ. Ερντογάν τηλεφώνησε δύο φορές στην καγκελάριο Μέρκελ υποβάλλοντας το αίτημα να μην πλεύσει το Σαρλ Ντε Γκωλ στην περιοχή.

Το Παρίσι ωστόσο δεν αναθεωρεί την απόφαση του και γι’ αυτό έχει ήδη δώσει εντολή εφαρμογής Ζώνης Αναγνώρισης Αεροσκαφών ( AIR IDENTIFICATION ZONE) 60νμ για εχθρικά αεροσκάφη και 20νμ για εχθρικά πλοία από το αεροπλανοφόρο Σαρλ Ντε Γκωλ».

Κρίσιμο τετ α τετ Μητσοτάκη – Μακρόν στην Κορσική


Όπως αποκάλυψε το Newsbomb.gr, ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται να έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο, Εμμανουέλ Μακρόν στην Κορσική, την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου. Το τετ α τετ πραγματοποιείται λίγο πριν τη σύνοδο κορυφής των χωρών του ευρωπαϊκού νότου (MED7) στο γαλλικό νησί.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, ο Στέλιος Πέτσας επιβεβαίωσε, επίσης, τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Εμανουέλ Μακρόν στις 10 Σεπτεμβρίου στην Κορσική. «Την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου ο Πρωθυπουργός θα συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής των χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου, MED 7, που θα διεξαχθεί στην Κορσική, με τη συμμετοχή Γαλλίας, Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Κύπρου, Μάλτας και Πορτογαλίας.

Πριν την έναρξη της Συνόδου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συνάντηση με τον Γάλλο Πρόεδρο κ. Εμμανουέλ Μακρόν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.

Στην συνάντηση αυτή αναμένεται να επισημοποιηθεί η στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας-Γαλλίας με την αγορά από ελληνικής πλευράς των 18 αεροσκαφών Rafale και άλλων εξοπλιστικών συστημάτων.

Η ενίσχυση πάντως των Ενόπλων Δυνάμεων δεν είναι μία εύκολη εξίσωση για την Αθήνα. Οι παράγοντες που εξετάζονται είναι πολλοί και δεν περιορίζονται μόνο στο οικονομικό σκέλος, αλλά και στο διπλωματικό. Οι κινήσεις που γίνονται, εξετάζονται με προσοχή, αφού η αγορά όπλων από την Γαλλία, όπως εκτιμούν κυβερνητικά στελέχη, πρέπει να συνοδεύεται από κάποιου είδους συμφωνία προμήθειας εξοπλισμού και από τις ΗΠΑ, έτσι ώστε να τηρούνται οι ισορροπίες.

Η χρονική στιγμή πάντως για την Ελλάδα είναι θετική. Όσο κι αν οι σύμμαχοι προσπαθούν να τηρήσουν ίσες αποστάσεις, είναι ολοφάνερο πλέον πως η πολεμική ρητορική του Ταγίπ Ερντογάν έχει προκαλέσει τριγμούς στις δυσκίνητες μαλακές καρέκλες των Βρυξελλών.

Η Ελλάδα από την άλλη επικαλούμενη το Διεθνές Δίκαιο και μην κλιμακώνοντας την κατάσταση αποφεύγει να κάνει ένα λάθος που θα την φέρει υπόλογη απέναντι στην Τουρκία, κάτι που όπως εκτιμούν οι αναλυτές, είναι αυτό που επιθυμεί διακαώς ο μεγαλομανής Ερντογάν προκειμένου να προσδώσει δίκαια στις ενέργειές του.

Για αυτά τα όπλα συζητούν Ελλάδα και Γαλλία
Νέα επικοινωνία θα έχουν σήμερα οι υπουργοί Άμυνας Ελλάδος και Γαλλίας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και Φλοράνς Παρλί.

Η επικοινωνία εντάσσεται στο πλαίσιο της προετοιμασίας της συνάντησης του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Γάλλο Πρόεδρο Εμμανουέλ Μακρόν που θα πραγματοποιηθεί στην Κορσική.

Η επικοινωνίας τους θα έχει στόχο να οριστικοποιηθεί η λίστα με των εξοπλισμών που θα συζητήσουν ο Μητσοτάκης με τον Μακρόν στην Κορσική.

Ο πρώτος αφορά την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των mirage 2000 ώστε και τα 44 που διαθέτει η πολεμική αεροπορία να είναι σε πτητική κατάσταση. Από εκεί και πέρα την πιστοποίηση των γαλλικών όπλων που διαθέτει το ελληνικό οπλοστάσιο δηλαδή τους πυραύλους Scalp και Exocet, την παραλαβή άλλων 6 ελικοπτέρων ΝΗ-90 ώστε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα για τον στρατό ξηράς καθώς βέβαια και το ενδιαφέρον της Αθήνας για την προμήθεια μιας μοίρας μαχητικών αεροσκαφών Rafale ενώ δεν έχουν τελειώσει οι συζητήσεις για τις γαλλικές φρεγάτες όμως υπάρχει απόσταση λόγω του υψηλού κόστους. Αναμένεται νέα πρόταση από τους Γάλλους. Πληροφορίες λένε πως θα κινείται κάτω από τα 3 δις ευρώ.

Όμως υπάρχει ακόμα ένας άξονας για τα εξοπλιστικά για τα οποία θα μιλήσει ο Πρωθυπουργός στην Θεσσαλονίκη. Αυτή περιλαμβάνει την άμεση προμήθεια τορπιλών βαρέως τύπου για τα υποβρύχια 214. Την αναβάθμιση των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ 200. Τον εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων Apache του στρατού ξηράς. Την υποστήριξη των εκτοξευτών MLRS αλλά και αγορά φρεγατών.

Αν δεν προχωρήσουν οι συζητήσεις με την Γαλλία, η Ελλάδα εξετάζει προτάσεις από την Βρετανία, Ολλανδία, την Γερμανία ακόμα και τις ΗΠΑ.

Forbes: Η Ελλάδα με τα Rafale αποκτά πλεονέκτημα σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο


Για επιχειρησιακή αναβάθμιση της Ελλάδας, από την αγορά των γαλλικών Rafale, κάνει λόγο το περιοδικό Forbes, αναλύοντας τις τελευταίες εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.

To βασικό συμπέρασμα της ανάλυσης είναι ότι με δεδομένο πως και η Τουρκία δεν θα εντάξει στον στόλο της τα F-35, η προσθήκη των Rafale στο ελληνικό δυναμικό, δίνει πλεονέκτημα στην Ελλάδα όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.

«H απόκτηση των Rafale, θα προσδώσει σημαντικό πλεονέκτημα στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία που ήδη χρησιμοποιεί και τα γαλλικά Mirage 2000-5. Σύμφωνα με αναφορές ελληνικών ΜΜΕ, Ελλάδα και Γαλλία συμφώνησαν ήδη για την προμήθεια 18 Rafale κάτι που μένει ωστόσο να οριστικοποιηθεί.

«Έπειτα από την ολοκλήρωση και του εκσυγχρονισμού αυτού, η Ελλάδα θα διαθέτει αναμφισβήτητα ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι του ποσοτικού πλεονεκτήματος της Τουρκίας που χρησιμοποιεί τις εκδόσεις F-16, Block 30, 40, και 50», αναφέρει χαρακτηριστικά το περιοδικό.

Αυτά είναι τα πανίσχυρα γαλλικά Rafale


Χωρίς αμφιβολία, το Rafale είναι ένα από τα ικανότερα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου στον κόσμο, έγραφε το Newsbomb.gr σε άρθρο-ανάλυση του Βασίλη Σκουλαράκου.

Η απόφαση για την απόκτηση Rafale ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής μας Αεροπορίας για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που δίνουν σαφές πλεονέκτημα ελληνοτουρκική διαμάχη.

Άλλωστε οι Έλληνες χειριστές γνωρίζουν από πρώτο χέρι στις επιδόσεις και ικανότητες των Mirage 2000-5 Mk2 και τους στρατηγικούς ρόλους που εξυπηρετούν στο ελληνοτουρκικό ισοζύγιο δυνάμεων εξασφαλίζοντας εναέρια υπεροχή και στρατηγική κρούση.

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ.

Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Μπορεί δε να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

To RAFALE ξεχωρίζει: για το ικανότατο ραντάρ του, το κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου και τον υπέρυθρο αισθητήρα. Στη φωτογραφία ανάλυση των σημείων που βρίσκεται το SPECTRA.
Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελέι το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA.

Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο.

Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Επίσης, τα Rafale είναι πιστοποιημένα στους AM.39 Exocet, ενώ δεν θα είχαν πρόβλημα να μεταφέρουν τα ASTAC. Φυσικά, τα ελληνικά Rafale θα ήταν “οπλισμένα” από την ώρα μηδέν, καθώς η ΠΑ έχει στο οπλοστάσιό της ικανό αριθμό MICA ER/IR.

Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο”, με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here