M. Κορρές: O πρόεδρος της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακροπόλεως απαντά στις δήθεν ανησυχίες για το «τσιμέντο» του Ιερού Βράχου (videos, pics)

0

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακρόπολης, Μανόλης Κορρές, εξηγεί το πλαίσιο του έργου για τις νέες διαστρώσεις στην Ακρόπολη.

Σημειώνεται ότι κυρίως στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ διαμαρτύρονται επειδή τοποθετούνται νέοι διάδρομοι από σκυρόδεμα, πέριξ του μνημείου της Ακρόπολης, ενώ αρκετοί χρήστες των social media δυσανασχετούν με το αισθητικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, το τσιμέντο στο μνημείο της Ακρόπολης υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια και οι αντιδράσεις έχουν μάλλον αντιπολιτευτικό χαρακτήρα. Μάλιστα, κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ θα πραγματοποιήσει αυτοψία στον χώρο της Ακρόπολης τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου και ώρα 14:30.

Στην αυτοψία θα συμμετάσχουν η Σία Αναγνωστοπούλου, Τομεάρχης Πολιτισμού της ΚΟ, ο Πάνος Σκουρολιάκος, Αν. Τομεάρχης, ο Κώστας Στρατής, πρώην υφυπουργός Πολιτισμού, ο Αντώνης Ρέλλας, συν-συντονιστής του Τμήματος Αναπηρικής Πολιτικής, μέλη του Τμήματος και η Έφη Γιαννοπούλου, Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων με την Ανοιχτή Πόλη.

Δείτε το video:

Όπως διευκρινίζει ο κ. Κορρές σε επιστολή του προς την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, οι νέες διαστρώσεις γίνονται σε αντικατάσταση των έως τώρα διαστρώσεων, οι οποίες είχαν την ίδια σύσταση, δηλαδή κατάλληλη μίξη χαλικιών άμμου και τσιμέντου, με παρόμοιες αποχρώσεις.

«Δυστυχώς, οι επιφάνειες αυτές είχαν λόγω ηλικίας φθαρεί, σε βαθμό που η εξακολούθηση της συντήρησής τους με τοπικά μπαλώματα να είναι ένα τελείως ανεπαρκές ημίμετρο. Οι παλαιές αυτές διαστρώσει έγιναν το 1976 βάσει σχεδίων και με επίβλεψη του αείμνηστου Γιάννη Τραυλού και είχαν ως κύριο γνώρισμα τη χρήση τεφρόχρωμου τσιμέντου και την σχετικά αδρή κατεργασία της επιφάνειας».

Το έργο, προσθέτει, «ήταν ένα από τα πρώτα που έπρεπε να γίνουν, όταν μετά την πτώση της Δικτατορίας το Υπουργείο Πολιτισμού (Υπουργός τότε ο καθηγητής Κωνσταντίνος Τρυπάνης) εγκαινίασε (Μάϊος 1975) το μακρόπνοο πρόγραμμα για την συντήρηση και αποκατάσταση των μνημείων της Ακρόπολης, αναθέτοντας το σχεδιασμό και την επίβλεψη σε μια διεπιστημονική επιτροπή ειδικών (Επιτροπή Συντηρήσεως μνημείων Ακροπόλεως, στο εξής ΕΣΜΑ), αποτελούμενη από τους Ι. Μηλιάδη, Γ. Δοντά, Χ. Μπούρα, Ι. Τραυλό, Σ. Αγγελίδη, Θ. Σκουλικίδη, κ.α.

Ο Γιάννης Τραυλός, προσέφερε τις γνώσεις του σε θέματα αρχαιολογικής τοπογραφίας και την εμπειρία του ως καταξιωμένος αναστηλωτής. Ο ίδιος προέκρινε το σκυρόδεμα, όπως άλλωστε είχε πράξει και ο Πικιώνης σε παρόμοιες εργασίες, με τη διαφορά ότι η διάστρωση στην Ακρόπολη δεν μπορούσε να περιέχει ελεύθερη χρήση νέων ή αρχαίων μαρμάρων. Τα τυχαία σκορπισμένα αρχαία μάρμαρα επί της οδού των Παναθηναίων, τον κεντρικό άξονα κίνησης των επισκεπτών, από τα Προπύλαια έως τον Παρθενώνα έπρεπε να μετακινηθούν για να συντηρηθούν και η οδός να διαστρωθεί, επειδή ήδη ήταν ολισθηρή και δύσβατη, πρόβλημα επιδεινούμενο συνεχώς λόγω της γοργής αύξησης του αριθμού των επισκεπτών.

Τα περιστατικά ολίσθησης και πτώσης επισκεπτών έως το 1976 ήταν πολυάριθμα και όχι τυχαία υπήρχε σε ετοιμότητα εντός των Προπυλαίων ένα φορείο, καλά ορατό στη βόρεια πλευρά της ανάβασης. Τα τελευταία χρόνια η φθορά της υπάρχουσας διάστρωσης ήταν τόση, ώστε και πάλι να σημειώνονται ατυχήματα όπως τα παλιά χρόνια. Έτσι μετά από πρωτοβουλία της ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, η ΕΣΜΑ και η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, επεξεργάσθηκαν κάποιες πρώτες προτάσεις της Αρχαιολογικής Εφορείας Ακροπόλεως και κατέληξαν σε ό,τι σήμερα εκτελείται, ως συνέχεια του παλαιού έργου του Ι. Τραυλού, αλλά με τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας για ένα ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα. Το ζήτημα της ακριβούς οριοθέτησης των διαστρώσεων, ώστε να μη καλύπτονται μέρη του βράχου με σημαντικά, αλλά λίαν δυσδιάκριτα αρχαιολογικά ίχνη παρόδιων μικρών μνημείων ή και κάποιων κτισμάτων, δύσκολο όπως και στα χρόνια του Τραυλού, αντιμετωπίσθηκε βάσει της έως τώρα αρχαιολογικής έρευνας με συνεργασία αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων της Υπηρεσίας, με κύριο συντονιστή τον Μανόλη Κορρέ / τον υπογράφοντα.

Στην Παρούσα φάση το πρόγραμμά μας περιορίζεται στο πλέον επείγον, την κεντρική οδό, και σε μια ήδη υπάρχουσα και διαστρωμένη με σκυρόδεμα βοηθητική, αναγκαία για τη σύνδεση του κέντρου με τον νέο ανελκυστήρα για άτομα με κινητικά προβλήματα. Η παρούσα εργασία είναι αντιληπτή ως μέρος ενός ολικού σχεδίου για την αποκατάσταση των αρχαίων επιφανειών, η οποία κατά πολύ θα βελτιώσει τις συνθήκες θέασης των μνημείων από το επίπεδο αναφοράς που είχαν υπ’όψιν εκείνοι που τα σχεδίασαν. Υπενθυμίζεται ότι την κλασική εποχή, εξαιρουμένων μόνον του τεμένους του Διός, και κάποιων μικρών εκτάσεων, όλες οι επιφάνειες στην Ακρόπολη ήταν καλυμμένες με απολύτως επίπεδες διαστρώσεις με μείγμα χαλίκων, αργίλου και ασβέστη (χάριν των οποίων σε πολλές θέσεις ο βράχος είχε απολαξευθεί έως και 20 εκ χαμηλότερα). Αλλά εξ ίσου πολύτιμη θα είναι και η ασφάλιση έναντι φθοράς των εισέτι εκτεθειμένων θεμελίων σε πλείστα εισέτι ανοικτά σκάμματα κυρίως της Μεγάλης Ανασκαφής (1885-1891).

Με αυτά τα έργα, των οποίων σχεδιασμός και εκτέλεση υπόκεινται σε αρχές διεθνών για τα μνημεία συμβάσεων, που ήδη είναι ενσωματωμένες στην νομοθεσία πολλών χωρών όπως και της δικής μας, η κατάσταση των πραγμάτων θα βελτιωθεί. Για τους παλαιότερους, όπως και εγώ, τέτοια έργα, παρά την επιστημονική ορθότητα και την κοινωνική χρησιμότητά τους, συνεπάγονται και απώλειες συναισθηματικής κυρίως φύσεως: εν προκειμένω κάτι από την παλαιά ρομαντική εικόνα που πάντοτε θα συντηρώ στις αναμνήσεις μου (με ανάμεικτα αισθήματα) θα χαθεί. Όμως ό,τι κυρίως επιβάλλεται σε κάθε περίσταση ανάληψης ευθυνών είναι η στάθμιση οφέλους και απώλειας (που θα ήταν αχαριστία να μη τη δεχόμαστε, όταν τα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα). Με αυτή τη σύντομη αναφορά νομίζω ότι δίδεται απάντηση σε ανησυχίες που, όπως φαίνεται λόγω μη ενημέρωσης, εκφράσθηκαν από ευαίσθητους συμπολίτες μας».

Τα πραγματικά δεδομένα για τις διαδρομές ΑμεΑ στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης

Η βελτίωση της επισκεψιμότητας των μνημείων στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Με τα έργα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών στην Ακρόπολη, ο Ιερός Βράχος καθίσταται -για πρώτη φορά -απολύτως προσβάσιμος όχι μόνον στα ΑμεΑ, αλλά και σε πολίτες με κινητικά ή άλλα προβλήματα υγείας. Όταν ολοκληρωθούν και παραδοθούν στις 3 Δεκεμβρίου 2020, μαζί με το νέο, ασφαλή υπερσύγχρονο ανελκυστήρα πλαγιάς, η εμπειρία της επίσκεψης στην Ακρόπολη θα είναι τελείως διαφορετική.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας σε ότι αφορά το έργο των διαδρομών ΑμεΑ, διευκρινίζονται τα εξής:

Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών δεν αντιμετωπίζεται ως απλή συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, το οποίο άλλωστε κατασκευάστηκε πριν τουλάχιστον πενήντα χρόνια με τις τότε κατασκευαστικές και επιστημονικές παραδοχές. Είναι τμήμα της μελέτης για την αποκατάσταση των εδαφών του αρχαίου ιερού του ακαδημαϊκού και προέδρου της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως κ. Μανόλη Κορρέ, του αρχιτέκτονα με την πληρέστερη γνώση για το σύνολο των μνημείων επί του Ιερού Βράχου. Οι διαμορφώσεις, οριζοντιογραφικά και υψομετρικά, ακολουθούν τα αρχαιολογικά δεδομένα, αποκαθιστώντας τις αρχαίες χαράξεις της οδού των Παναθηναίων. Ο επισκέπτης θα έχει για πρώτη φορά την εικόνα που είχαν οι αρχαίοι Αθηναίοι. Η οδός των Παναθηναίων, που ξεκινάει από τα Προπύλαια και φτάνει στο ναό της Ρώμης και του Αύγουστου, είχε διαστρωθεί, εκ νέου, με σκυρόδεμα το 1978 και επιστρώθηκε με το ίδιο υλικό πολλές φορές έκτοτε για να επισκευαστεί η καλπάζουσα φθορά. Η σχετική συζήτηση για τις διαδρομές των ατόμων με δυσκολία στην κίνηση είχε ξεκινήσει τουλάχιστον από τα μέσα του 2018, χωρίς να υπάρξει καμία πρόταση.

Τα υλικά

Από τις 19 Μάιου 2020, οπότε το ΚΑΣ γνωμοδότησε ομόφωνα για την εφαρμογή της σχετικής μελέτης, έως τον περασμένο Ιούλιο, πραγματοποιήθηκε ενδελεχής έρευνα για τον καθορισμό σύγχρονων κατάλληλων υλικών, τόσο από πλευράς σύστασης όσο και εμφάνισης. Κατά την αξιολόγηση δοκιμαστικών εφαρμογών υλικών επί τόπου από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ), ορισμένα απορρίφθηκαν λόγω αντοχής και άλλα λόγω εμφάνισης. Επιλέχθηκε ως αισθητικά αποδεκτό το συγκεκριμένο σκυρόδεμα με περιεκτικότητα σε τσιμέντο 12%. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι τεχνητός λίθος, αντίστοιχος με τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη συμπλήρωση των μνημείων. Επισημαίνεται ότι στην Ακρόπολη εκτελείται το συστηματικό έργο συντήρησης και αναστήλωσης των μνημείων, το οποίο απαιτεί τη μεταφορά υλικών και μαρμάρων έως 10 τόνων, με βαρέα οχήματα.

Ως εκ τούτου οι διαδρομές πρέπει να είναι κατασκευασμένες από υλικό υψηλής αντοχής που να προσδίδει σταθερότητα. Η ΕΣΜΑ συνεκτιμώντας τα δεδομένα αποφάσισε την εφαρμογή του συγκεκριμένου νέου υλικού, αλλά μόνο στο υφιστάμενο δίκτυο (που ήταν ήδη κατασκευασμένο με σκυρόδεμα) με ορισμένες τροποποιήσεις απαραίτητες για την ένταξη του έργου σε μελλοντικές ανάγκες. Μία από αυτές είναι η διεύρυνση της διαδρομής ανατολικά των Προπυλαίων, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει την διέλευση των εκατομμυρίων επισκεπτών, δημιουργώντας δύο κατευθύνσεις εισόδου και εξόδου, που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία, και θα δώσει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να έχει καλύτερη εποπτεία των Προπυλαίων. Παράλληλα η ΕΣΜΑ αποφάσισε η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως να συνεχίσει την έρευνα για τον σχεδιασμό και καθορισμό υλικών και για τις υπόλοιπες περιοχές της μελέτης, όπως τα πλατώματα θέασης των μνημείων, όπου οι απαιτήσεις σε αντοχή είναι μικρότερες. Η έρευνα αυτή είναι σε εξέλιξη.

Ασφάλεια για το μνημείο και τους επισκέπτες

Η νέα διάστρωση παρέχει ομαλή και αντιολισθητική επιφάνεια, απολύτως ασφαλή για τους επισκέπτες. Στο παρελθόν έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα εξαιτίας της κλίσης και της ολισθηρότητας του εδάφους. Επιπλέον, στοχεύει στην προστασία του ίδιου του βράχου και των αρχαιολογικών καταλοίπων. Πριν από την διάστρωση προηγήθηκε λεπτομερής τρισδιάστατη και φωτογραμμετρική αποτύπωση, σε όσα σημεία του βράχου πρόκειται να καλυφθούν, με αποτέλεσμα να είναι διαθέσιμη η πλήρης τεκμηρίωσή τους. Η χρήση ενός λιγότερο ανθεκτικού υλικού θα απαιτούσε συχνή συντήρηση, που ως διαδικασία θα επιβάρυνε το μνημείο. Η επέμβαση που εφαρμόζεται στην κατασκευή των διαδρομών είναι πλήρως αναστρέψιμη. Μεταξύ του νέου υλικού και του υποστρώματος (βράχος) παρεμβάλλεται ειδική μεμβράνη. Οι τομές που υπάρχουν στους αρμούς, επί της ουσίας, επιτρέπουν την ολική ή τμηματική απομάκρυνση της διάστρωσης. Να τονιστεί ότι σήμερα ακόμη το έργο είναι σε εξέλιξη. Επομένως η εικόνα είναι εργοταξιακή και όχι η τελική. Απαιτούνται φινιρίσματα, κάλυψη των αρμών και διαμόρφωση των τελικών επιφανειών.

Τα έργα αναβάθμισης στην Ακρόπολη εκτελούνται με την ευγενική χορηγία και συνεργασία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση.

Δήλωση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη

«Είμαστε σε μία εποχή, που φαίνεται ότι οι ειδικοί αμφισβητούνται. Αμφισβητήθηκαν οι γιατροί. Αμφισβητούνται τώρα και οι σημαντικότεροι αρχιτέκτονες, μηχανικοί και αρχαιολόγοι, οι οποίοι υπηρετούν στην Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, με κορυφαίο τον ακαδημαϊκό καθηγητή Μανόλη Κορρέ, για τον οποίο, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι ο απόλυτος γνώστης της Ακρόπολης και των μνημείων της. Αμφισβητούνται τα 17 μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, τα στελέχη της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, των οποίων το αναστηλωτικό έργο ουδέποτε έχει αμφισβητηθεί, καθώς και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων και η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, καθώς και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών.

Μόνον απορία και έκπληξη μπορεί να προκαλέσει το γεγονός ότι κάποιοι χρησιμοποίησαν εικόνες εργοταξιακές, από το έργο της επίστρωσης των διαδρομών στην Ακρόπολη, το οποίο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί -άρα δεν υπάρχει η τελική εικόνα- και το οποίο, σε κάθε περίπτωση, είναι επιλογή συνειδητή και προτεραιότητα για το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, εντασσόμενο στο Εθνικό Σχέδιο για τα Δικαιώματα των Ανθρώπων με Αναπηρία, προκειμένου το κορυφαίο μνημείο, το σύμβολο του δυτικού Πολιτισμού να καταστεί προσβάσιμο στην κοινωνία των τριών τρίτων. Όλοι έχουμε ίδια και ίσα δικαιώματα. Αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους. Μόνο μικρόψυχοι μπορούν να θεωρούν ότι ένα έργο, το οποίο εξασφαλίζει την απόλυτη πρόσβαση σε όλους τους συνανθρώπους μας, γίνεται για να δημιουργήσει πρόβλημα στο κορυφαίο μνημείο μας.

Όπως έχω δηλώσει πολλές φορές, η εικόνα της Ακρόπολης είναι η εικόνα της χώρας. Ολοκληρώσαμε τον φωτισμό και πήραμε μόνο εύσημα. Ολοκληρώνεται, τις αμέσως επόμενες ημέρες, ο ανελκυστήρας πλαγιάς, ένα απολύτως σύγχρονο έργο, πρότυπο στην κατηγορία του σε διεθνές επίπεδο. Τώρα εκτελείται το έργο της επίστρωσης των διαδρομών. Μιλάνε κάποιοι για τσιμέντα. Ας αναλογιστούν, ας δουν, ας ζητήσουν πληροφόρηση τι είναι αυτό το υλικό που χρησιμοποιούμε. Είναι αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα, η περιεκτικότητα του οποίου σε τσιμέντο είναι μόλις 12%. Ένα ανθεκτικό υλικό μας είναι απαραίτητο, πρώτον, για να διευκολύνουμε την κίνηση των αμαξιδίων. Δεύτερον, διότι τα αναστηλωτικά έργα στην Ακρόπολη συνεχίζουν να εκτελούνται. Κινούνται στον Ιερό Βράχο μηχανήματα πολλών τόνων για να μεταφέρουν φορτία πολλών τόνων. Επομένως, χρειάζονται ένα στέρεο έδαφος αντοχής για να μην υπάρχουν ατυχήματα. Ένα στέρεο έδαφος, το οποίο θα εξασφαλίζει συγχρόνως την αισθητική, η οποία επιβάλλεται να υπάρχει στα συγκεκριμένα μνημεία. Και αυτό το υλικό επελέγη με βάση την μελέτη Κορρέ και την μελέτη πολλών δειγμάτων υλικών.

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται απολύτως αναστρέψιμη διάστρωση, που προστατεύονται απολύτως τα όποια ίχνη του βράχου υπάρχουν σήμερα ορατά. Και για πρώτη φορά αναδεικνύεται σε όλο της το εύρος, η οδός των Παναθηναίων. Μόνον έτσι ο σημερινός επισκέπτης θα μπορεί βιωματικά, να αντιληφθεί το μεγαλείο του Παρθενώνα και των λοιπών μνημείων, όπως το αντιλαμβανόταν ο αρχαίος Αθηναίος. Όλα τα άλλα είναι fake news. Όλα τα άλλα είναι πληροφορίες που διακινούνται εκ του πονηρού. Όλα τα άλλα εξυπηρετούν εγνωσμένες σκοπιμότητες. Όλα τα άλλα έχουν στόχο να ζημιώσουν, όχι το Υπουργείο Πολιτισμού ή εμένα προσωπικά, αλλά τη χώρα και μόνο τη χώρα».

Δείτε το video:

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα – Γεγονότα – Κυριακή 1 Νοεμβρίου

0

Σήμερα, Κυριακή 1 Νοεμβρίου, είναι των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού των Αναργύρων, Οσίου Δαβίδ του Γέροντος εν Ευβοία, Οσιομάρτυρος Διονυσίου.

Γιορτάζουν οι: Κοσμάς, Δαμιανός, Δαμιανή , Ανάργυρος, Ανάργυρη, Αναργυρούλα , Δαβίδ, Δαυίδ*,Διόνυσος

Παγκόσμια Ημέρα Αυστηράς Χορτοφαγίας (World Vegan Day)

Ανατολή ήλιου: 06:51

Δύση ήλιου: 17:26

Διάρκεια ημέρας: 10 ώρες 35 λεπτά

Σελήνη 15.5 ημερών

Γεγονότα:

1512: Ανοίγει τις πόρτες της στο κοινό η Καπέλα Σιξτίνα, τη θρυλική οροφή της οποίας φιλοτέχνησε ο Μιχαήλ Άγγελος.

1903: Η «Ορέστεια» του Αισχύλου ανεβαίνει στο Βασιλικό Θέατρο Αθηνών για πρώτη φορά στη Δημοτική. Το γεγονός προκαλεί αιματηρές συμπλοκές, με αποτέλεσμα να υπάρξουν και τρία θύματα.

1939: Ένα κουνέλι γίνεται το πρώτο ζώο που θα συλληφθεί με τεχνητή γονιμοποίηση.

1940: Ο υπολοχαγός Αλέξανδρος Διάκος, γίνεται ο πρώτος νεκρός Έλληνας αξιωματικός του ελληνοϊταλικού πολέμου, προσπαθώντας να ανακαταλάβει ύψωμα.

1946: Διεξάγεται ο πρώτος αγώνας ΝΒΑ. Οι Τορόντο Χάσκις αντιμετωπίζουν τους Νιού Γιορκ Νικς, με σκορ της αναμέτρησης 66-68.

1950: Σημειώνεται απόπειρα δολοφονίας του αμερικανού προέδρου Χάρι Τρούμαν, από δύο πορτορικανούς εθνικιστές.

1952: Oι ΗΠΑ πραγματοποιούν την πρώτη δοκιμή βόμβας υδρογόνου στα νησιά Μπικίνι, με κωδικό επιχείρησης «Operation Ivy».

1962: Υποβάλλεται αίτηση από την Ελλάδα για να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Κοινή Αγορά.

1974: Ασκείται ποινική δίωξη εναντίον του Γεώργιου Παπαδόπουλου, του Στυλιανού Παττακού, του Νικόλαου Μακαρέζου και 62 ακόμη πραξικοπηματιών για εσχάτη προδοσία από τον προϊστάμενο της εισαγγελίας Εφετών Αθηνών.

1993: Ενεργοποιείται η συνθήκη του Μάαστριχτ που ιδρύει επίσημα την Ευρωπαϊκή Ένωση.

2013: Δολοφονούνται τα μέλη της Χρυσής Αυγής Μανώλης Καπελώνης, 22 ετών, Γιώργος Φουντούλης, 27 ετών και τραυματίζεται ο Αλέξανδρος Γέροντας, 29 ετών έξω από τα γραφεία του κόμματος στο Νέο Ηράκλειο.

2015: Οι ισλαμιστές της Αλ Σαμπάαμπ επιτίθενται σε ξενοδοχείο στην πρωτεύουσα Μογκαντίσου της Σομαλίας, σκοτώνοντας περισσότερα από 12 άτομα.

2018: Επαναλαμβάνονται για πρώτη φορά από το 2006, οι εμπορικές πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (Βόρειας Μακεδονίας).

Μεταναστευτικό – Αν. Αιγαίο: Περισσότεροι από 1.000 πρόσφυγες αναχώρησαν από τα νησιά

0

Μείωση των ροών, αποσυμφόρηση των νησιών και δημιουργία αισθήματος ασφάλειας, είναι ο στόχος σύμφωνα με τον υπουργό Μετανάστευσης & Ασύλου Νότη Μηταράκης

Περισσότεροι από 1.000 πρόσφυγες και άλλοι αιτούντες άσυλο που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και με δικαίωμα μετακίνησης αναχώρησαν χθες από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου με το ειδικά ναυλωμένο, από το υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου, πλοίο “Νήσος Σάμος”.

Από τη Μυτιλήνη αναχώρησαν 310 άτομα, 220 από τη Χίο, 200 από τη Σάμο, 110 από την Κω και 160 από τη Λέρο. Προορισμός όλων ήταν το λιμάνι του Λαυρίου απ’ όπου θα μοιράζοντας σε δομές προσωρινής φιλοξενίας στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Από το λιμάνι της Χίου ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου Νότης Μηταράκης σε δηλώσεις του σημείωσε:

«Αντιμετωπίσαμε για πολλά χρόνια τη μεταναστευτική κρίση. Βάλαμε τρεις στόχους: Τη μείωση των ροών, την αποσυμφόρηση των νησιών και τρίτον τη δημιουργία αισθήματος ασφάλειας.

Μέσα σε λίγους μήνες οι ροές μειώθηκαν κατά 96%. Ο Οκτώβριος κλείνει με αφίξεις από τη θάλασσα μόλις 113 μεταναστών. Τέτοιο αριθμό αφίξεων έχουμε να δούμε πάνω από 15 χρόνια! Από τα νησιά αναχωρούν συνεχώς αναγνωρισμένοι πρόσφυγες και άλλοι αιτούντες άσυλο που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες. Από τον καταυλισμό της ΒΙΑΛ στη Χίο, για παράδειγμα, χθες και σήμερα έφυγαν περί τα 370 άτομα, έχουν φύγει οι μισοί από τους διαμένοντες σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Ο τρίτος μεγάλος στόχος είναι η δημιουργία αισθήματος ασφάλειας. Να ενισχύσουμε το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών με τη λειτουργία κλειστών ελεγχόμενων δομών. Σε αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε και θα το καταφέρουμε και αυτό».

Στο λιμάνι της Χίου χθες, κατά την αναχώρηση προσφύγων με το πλοίο “Νήσος Σάμος”, βρέθηκε και ο sήμαρχος Χίου Σταμάτης Κάρμαντζης. Όπως είπε: «Πρόκειται για ευχάριστες εικόνες. Πλέον έχουμε υλοποιήσιμη και μετρήσιμη αποσυμφόρηση, ανακοπή ροών και ασφάλεια πολιτών. Το επόμενο διάστημα η αποσυμφόρηση θα φτάσει σε πολύ σημαντικό επίπεδο. Αυτό που γίνεται σήμερα γίνεται με πολύ κόπο. Όλοι εκείνοι που ανέξοδα βγάζουν κραυγές ας δουν το αποτέλεσμα».

Πάνω από 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ ενισχύουν από Δευτέρα τον ΟΑΣΑ

0

Περισσότερα από 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα κυκλοφορούν από αύριο Δευτέρα στους δρόμους της Αθήνας, ενώ, μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, θα προστεθούν στο δυναμικό του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) και τα υπόλοιπα 100 λεωφορεία, ώστε να ενισχυθεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Στην πλειονότητα τους τα συγκεκριμένα λεωφορεία δρομολογούνται σε περιφερειακές γραμμές (Βόρειας, Νότιας, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής) ώστε να ενισχυθούν τα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας με τα λεωφορεία των ΟΣΥ, τα οποία και αντικαθίσταται από τα ΚΤΕΛ. Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ κρίθηκε απαραίτητη και αποτελεσματική, καθώς με αυτήν εντάσσονται συνολικά 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ.

«Το σχέδιο για την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ με την ανάθεση της εκτέλεσης των περιφερειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ Αττικής, υλοποιείται βάσει ακριβώς του χρονοδιαγράμματος που έχουμε θέσει. Ήδη, έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση περισσοτέρων από τις μισές γραμμές στην Αττική, στις οποίες μάλιστα έχουν δρομολογηθεί τουλάχιστον 100 οχήματα και εντός του Νοεμβρίου θα φτάσουμε στο 100% της ενίσχυσης που προβλέπει η μεταξύ μας συνεργασία, δηλαδή 200 οχήματα σε 60 γραμμές», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος. Και πρόσθεσε πως με τη σταδιακή ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ με τα οχήματα των ΚΤΕΛ Αττικής, βελτιώνονται σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών στον αστικό ιστό της Αθήνας οι οποίες εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών».

Οι γραμμές που θα εκτελούν συγκοινωνιακό έργο συνολικά και τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ είναι:

Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο ‘Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.

Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.

Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.

Γραμμές περιοχής Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν το σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.

Υπενθυμίζεται πως από τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ τα 164 είναι κανονικά (12 μέτρων), τα 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και τα 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων). Το έργο που ανατίθεται στα ΚΤΕΛ αντιστοιχεί ετησίως σε 17,1 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, που αναλογεί στο 19,97% του οδικού συγκοινωνιακού έργου. Επίσης, το κόμιστρο παραμένει ίδιο (σημειώνεται ότι είχε μειωθεί κατά την έναρξη της πανδημίας), ενώ όλα τα έσοδα από τα εισιτήρια, αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Η προσωρινή εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου, για 2 χρόνια, εξυπηρετεί σκοπούς δημοσίου συμφέροντος για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID – 19.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, με την εξοικονόμηση πόρων (οχήματα και οδηγοί) θα βελτιωθούν σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών στον αστικό ιστό της Αθήνας, οι οποίες εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών και περιλαμβάνουν πολλαπλές μετεπιβιβάσεις (γραμμές κορμού, κεντρικές, διακεντρικές γραμμές και τροφοδοτικές γραμμές).

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο αναμένεται να έχουν φτάσει στην Αθήνα και άλλα 300 λεωφορεία (ηλικίας έως 10 ετών) τα οποία θα προμηθευτεί ο ΟΑΣΑ με τη μέθοδο leasing και στη συνέχεια έχει προγραμματιστεί η προκήρυξη διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων. Πρόκειται για ηλεκτροκίνητα, CNG (με φυσικό αέριο) και υβριδικά λεωφορεία, με φιλικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Μάλιστα, δοκιμαστικά κυκλοφορούν μοντέλα ηλεκτροκίνητων στο κέντρο της πόλης.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Μόσιαλος – Κορονοϊός: «Δεν υπάρχει διάλογος με τα τρολ και τους ψεκασμένους»

0

Τη διασπορά ψευδών ειδήσεων από ανθρώπους που βάζουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, σχολίασε μέσω ανάρτησης του στο Facebook, ο Ηλίας Μόσιαλος.

«Με τους ψεκασμένους και τα τρολ που διακινούν ψευδείς ειδήσεις για τον κορονοϊό δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος» αναφέρει χαρακτηριστικά ο καθηγητής του LSE, Ηλίας Μόσιαλος, με αφορμή τις χθεσινές αναφορές του Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Χαίρομαι γιατί σήμερα ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε διάγγελμα του στους ψεκασμένους» γράφει και επισημαίνει ότι πλέον όλοι οι υπεύθυνοι πολίτες θα πρέπει να αντιδράσουν στις επιθέσεις τους.

Αναλυτικά η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου:

«Μέχρι σήμερα κάθε λογής ψεκασμένοι και ανώνυμα τρολ προσπαθούν να κυριαρχήσουν με την διακίνηση ψευδών ειδήσεων και έντονων επιθέσεων εναντίων όσων διαφωνούν μαζί τους. Οι επιθέσεις είναι συνήθως μαζικές, κατευθυνόμενες και μνημεία ασυναρτησίας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνουν αλλά τις προηγούμενες φορές το διακύβευμα δεν ήταν η υγεία μας και η υγεία των συμπολιτών μας.

Η αντιπαράθεση με όσους διακινούν ψευδείς ειδήσεις πρέπει να είναι συστηματική και σθεναρή. Με τους ψεκασμένους και τα τρολ δεν υπάρχει διάλογος. Διάλογος γίνεται με ορθολογικούς ανθρώπους που προτείνουν διαφορετικές προσεγγίσεις και εναλλακτικές προτάσεις πάντα μέσα στα πλαίσια της αναγνώρισης ότι αντιμετωπίζουμε μια δύσκολη πανδημία.

Η διασπορά ψευδών ειδήσεων και η συστηματική και χυδαία επιθετικότητα στους επιστήμονες δεν είναι μέρος μιας πολυφωνικής και ανεκτικής κοινωνίας. Είναι η χειρότερη μορφή σκοταδισμού που υπονομεύει την υγεία μας, τη δημοκρατία μας και τους θεσμούς μας.

Από την αρχή της πανδημίας έχω κρατήσει μια σταθερή στάση απέναντι στους ψεκασμένους και στα τρολ. Χαίρομαι γιατί σήμερα ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε διάγγελμα του στους ψεκασμένους. Πρέπει όμως να αντιδράσουμε όλοι πλέον. Όλα τα δημοκρατικά πολιτικά κόμματα, όλοι οι πολίτες. Δεν μπορεί μια μικρή μειοψηφία να τρομοκρατεί και παραπληροφορεί συστηματικά.

Γνωρίζω ότι αρκετοί διστάζετε. Γράφετε ένα σχόλιο, πετάγονται δέκα ψεκασμένοι να σας ψέξουν και αισθάνεστε ότι πρέπει να απαντήσετε ορθολογικά σε μη ορθολογικούς συμπολίτες μας. Δεν γίνεται. Ο σκοπός τους δεν είναι να κάνουν διάλογο. Είναι να σας εκφοβίσουν.

Δεν πρέπει όμως να αφήσουμε το φόβο και μια μικρή μειοψηφία να κυριαρχήσουν. Στους αγενείς δεν απαντάμε ευγενικά. Σε αυτούς που εκφοβίζουν είμαστε αμείλικτοι.

Θα σας βομβαρδίσουν με προκλητικά μηνύματα στα ινμποξ σας. Αυτό ξέρουν να κάνουν και το κάνουν καλά. Γιατί οι υπόλοιποι σιωπούμε. Καιρός πλέον να σταματήσει αυτό».

Ελληνική αντι-Navtex σε απάντηση της νέας τουρκικής προκλητικότητας – Εκδόθηκε μετά την ανακοίνωση του ΥΠΕΞ

0

Ο σταθμός του Ηρακλείου στην Κρήτη της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού εξέδωσε αντι-Navtex με αφορμή τη νέα παράνομη τουρκική Navtex για έρευνες του Oruc Reis Ρέις νοτιοανατολικά της Ρόδου.

Η ελληνική Navtex σημειώνει ότι η τουρκική Navtex αφορά σε «παράνομη και μη εξουσιοδοτημένη δραστηριότητα», σε περιοχή που «επικαλύπτει την ελληνική υφαλοκρηπίδα». Επίσης, καλεί τους ναυτιλομμένους να αγνοήσουν την τουρκική Navtex τονίζοντας ότι ο σταθμός του Ηρακλείου της υδρογραφικής υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού έχει την αρμοδιότητα να εκδίδει μηνύματα Navtex στη συγκεκριμένη περιοχή.

Νωρίτερα, ο σταθμός της υδρογραφικής υπηρεσίας της Αττάλειας εξέδωσε αναγγελία για έρευνες του Oruc Reis και συνοδευτικών του πλοίων σε θαλάσσια περιοχή 16 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά από τη Ρόδο και 50 ναυτικά μίλια από το Καστελόριζο.

Ολόκληρη η ελληνική Navtex:

ZCZC HA34

312200 UTC OCT 20

IRAKLEIO RADIO NAVWARN 647/20 SOUTH EAST CRETAN SEA

UNAUTHORIZED STATION HAS BROADCAST NAVTEX MESSAGE NUMBER FA32-1364/20 IN HELLENIC NAVTEX SERVICE AREA, REFERRING TO UNAUTHORIZED AND ILLEGAL ACTIVITY IN AN AREA THAT OVERLAPS THE GREEK CONTINENTAL SHELF. IRAKLEIO NAVTEX STATION HAS THE AUTHORITY TO BROADCAST NAVTEX MESSAGES IN THE AREA.

ALL MARINERS ARE REQUESTED TO DISREGARD NAVTEX MESSAGE NUMBER FA32-1364/20.

CANCEL THIS MESSAGE 142059 UTC NOV 20.

ΥΠΕΞ: Να ανακαλέσει άμεσα η Τουρκία την παράνομη Navtex

«Δυστυχώς η Τουρκία με την έκδοση νέας παράνομης Navtex για την περίοδο 1-14 Νοεμβρίου, με την οποία δεσμεύει περιοχή εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας προκειμένου να διεξάγει παράνομες σεισμικές έρευνες, επιβεβαιώνει για μια ακόμα φορά ότι συνεχίζει να αγνοεί τους θεμελιώδεις κανόνες του Διεθνούς Δικαίου» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι η ενέργεια αυτή δημιουργεί περαιτέρω ένταση σε μια ευάλωτη περιοχή στην οποία η προσοχή είναι αυτή τη στιγμή στραμμένη στην παροχή βοήθειας και στην έκφραση μηνυμάτων στήριξης και αλληλεγγύης.

Οι ενέργειες αυτές, υπογραμμίζει το υπουργείο Εξωτερικών, δείχνουν εκ νέου ότι η Τουρκία συνεχίζει να δρα σε αντίθεση με τις εκκλήσεις της Διεθνούς Κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των Συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του περασμένου Οκτωβρίου, το οποίο καλούσε την Τουρκία να τερματίσει τις ενέργειες αυτές.

Περαιτέρω, τονίζει πως η Ελλάδα καταδικάζει εκ νέου την παραβατική αυτή συμπεριφορά, η οποία απομακρύνει την προοπτική ενός εποικοδομητικού διαλόγου και καλεί την Τουρκία να ανακαλέσει άμεσα την παράνομη Navtex που εξέδωσε.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας έδωσε οδηγίες για την άμεση διενέργεια διαβήματος διαμαρτυρίας προς την τουρκική πλευρά, καθώς και την ενημέρωση συμμάχων και εταίρων για τη συνεχιζόμενη τουρκική προκλητική συμπεριφορά.

Καιρός: Πρόγνωση για σήμερα Κυριακή 01-11-2020

0

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες στα ανατολικά ηπειρωτικά, τις Κυκλάδες και τη βόρεια Κρήτη.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ.

Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις βραδινές ώρες στα ηπειρωτικά.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις κυρίως στα ανατολικά.

Ανεμοι: Νοτιοανατολικοί έως 4 μποφόρ και στην κεντρική Μακεδονία βορειοδυτικοί με την ίδια ένταση, από το απόγευμα μεταβλητοί ασθενείς.

Θερμοκρασία: Έως 22 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Αραιές νεφώσεις.

Ανεμοι: Μεταβλητοί ασθενείς, στο Ιόνιο βορειοδυτικοί 4 και πρόσκαιρα τοπικά έως 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Λίγες νεφώσεις στα ανατολικά αυξημένες με πιθανότητα τοπικών βροχών στη βόρεια Εύβοια μέχρι το απόγευμα.

Ανεμοι: Βορειοανατολικοιί 3 με 5 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση.

Θερμοκρασία: Έως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Τοπικές νεφώσεις με πιθανότητα ασθενών βροχών στη βόρεια Κρήτη μέχρι το βράδυ.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Έως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Γενικά αίθριος με τοπικές νεφώσεις στα βορειοανατολικά μέχρι το απόγευμα.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΣΑΜΟΣ

Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις μέχρι το απόγευμα.

Ανεμοι: Βόρειοι 4 με 5 και από το βράδυ στα δυτικά έως 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Έως 21 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως στα ανατολικά και τα βόρεια μέχρι αργά το απόγευμα.

Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ με εξασθένηση το βράδυ.

Θερμοκρασία: Έως 22 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Ανεμοι: Βόρειοι 3 με 4 μποφόρ και από το απόγευμα ασθενείς μεταβλητοί.

Θερμοκρασία: Έως 22 βαθμούς Κελσίου.

Αυξάνονται τα θύματα στη Σμύρνη – Λιγοστεύουν οι ελπίδες για τους εγκλωβισμένους

0

Λιγοστεύουν τα περιθώρια για τους εγκλωβισμένους στα ερείπια των κτηρίων που κατέρρευσαν στη Σμύρνη. Τουλάχιστον 42 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας του σεισμού 6,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Αιγαίο την Παρασκευή και έπληξε κυρίως την επαρχία της Σμύρνης (Ιζμίρ), σύμφωνα με νεότερο προσωρινό απολογισμό που δημοσιοποίησε σήμερα η τουρκική υπηρεσία αντιμετώπισης καταστροφών AFAD.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι τραυματίες έχουν φθάσει τους 896. Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να επιχειρούν «σε εννέα κτίρια τα οποία καταστράφηκαν», διευκρίνισε η AFAD.

Στη Σμύρνη μετέβη το Σάββατο και ο Ερντογάν, ο οποίος παρακολούθησε από κοντά την επιχείρηση διάσωσης στην 9όροφη πολυκατοικία που κατέρρευσε.

Συγκλονιστικές είναι οι εικόνες που δείχνει drone πάνω από την πολυόροφη πολυκατοικία που κατέρρευσε.

Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης: Και δεύτερη μονάδα Covid-19

0

Ραγδαία είναι η αύξηση των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων κορονοϊού στην Περιφέρεια ΑΜΘ από την αρχή της εβδομάδας -26 Οκτωβρίου- μέχρι και σήμερα. Mε απόφαση της Διοίκησης του νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης, και ο τρίτος όροφος του νοσοκομείου Aναφοράς έχει διαμορφωθεί σε μονάδα Covid-19, καθώς η πρώτη μονάδα που δημιουργήθηκε στις αρχές της πανδημίας είναι κατειλημμένη από ασθενείς, ενώ από τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου αναβάλλονται τα προγραμματισμένα χειρουργεία και θα πραγματοποιούνται μόνο τα έκτακτα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τους 19 νοσηλευόμενους ασθενείς στις 26 Οκτωβρίου, ο αριθμός έφτασε τους 45, ενώ αυξήθηκε και ο αριθμός των νοσηλευομένων στη ΜΕΘ από τους 2 στους 4 ασθενείς.

Εν τω μεταξύ, χθες, Σάββατο, έγιναν ακόμη δέκα νέες εισαγωγές -πέντε άντρες και πέντε γυναίκες- στο Νοσοκομείο Αναφοράς της Αλεξανδρούπολης, κυρίως από την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης.

Πρόκειται για τέσσερις ασθενείς από την Ξάνθη, δύο άνδρες 61 και 70 χρόνων, και δύο γυναίκες 27 και 78 χρόνων αντίστοιχα, έναν 80χρονο από τη Θεσσαλονίκη -πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αλεξανδρούπολη-, έναν άντρα 53 χρόνων και μια 55χρονη από την Αλεξανδρούπολη, δύο γυναίκες 64 και 83 χρόνων από την Χρυσούπολη (Καβάλα) και την Κομοτηνή αντίστοιχα, ενώ ένας 64χρονος ο οποίος διακομίστηκε από τις Σέρρες νοσηλεύεται διασωληνωμένος στο νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.

Επίσης, δόθηκαν και τρία εξιτήρια, συγκεκριμένα σε τρεις γυναίκες -μια 36χρονη από την Κομοτηνή η οποία έκανε εισαγωγή στις 21/10, μία γυναίκα 63 χρόνων από την Καβάλα η οποία έκανε εισαγωγή στις 22/10, και μια 86χρονη από τη Δράμα η οποία εισήχθη στο νοσοκομείο στις 27 Σεπτεμβρίου.

Με αυτά τα δεδομένα, σήμερα στο νοσοκομείο νοσηλεύονται 45 ασθενείς. Από αυτούς οι 35 είναι στη μονάδα Covid-19, οι 4 στη ΜΕΘ και 6 στη ΜΕΛ.

Υποχρεωτική μείωση ενοικίου κατά 40% – Ποιοι οι δικαιούχοι

0

Οι επιχειρήσεις που έχουν έδρα σε Περιφερειακή Ενότητα που εντάσσεται στο επίπεδο «Αυξημένου Κινδύνου» για τουλάχιστον 14 ημέρες εντός του μηνός και πλήττονται σημαντικά σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου, δικαιούνται υποχρεωτική μείωση ενοικίου κατά 40% στα επαγγελματικά τους ακίνητα.

Το ίδιο ισχύει και για την κύρια κατοικία των εργαζομένων που τίθενται σε αναστολή σύμβασης εργασίας, αλλά και για τη φοιτητική κατοικία των τέκνων τους, ανά την επικράτεια.

Για τις επιχειρήσεις που εντάσσονται στο επίπεδο «Επιτήρησης», ισχύει η προαιρετική μείωση ενοικίου, σύμφωνα με τη διευρυμένη λίστα ΚΑΔ.

Για τους ιδιοκτήτες που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις αυτές και τους ανωτέρω εργαζόμενους, συμψηφίζεται το 1/3 της ζημίας τους με τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.